Sterk concept: Fish & Chips

today7 februari 2018 arrow_forwardAssortiment, Innovatie

Voor vragen over dit nieuws item kunt u een mail sturen naar: mhsterk@marineharvest.com of bellen naar 0514 568 600.

Ons assortiment omvat verschillende producten die uitstekend geschikt zijn voor een lekkere Fish & Chips maaltijd. Vanouds een vaste waarde in het eetpatroon van onze overzeese ‘buren’ in Groot-Brittannië, wordt Fish & Chips ook steeds populairder op het Europese vasteland. Dankzij de samenwerkingsmogelijkheden met ons zusterbedrijf Marine Harvest Pieters in Brugge, België, hebben onze productontwikkelaars nu een compleet Fish & Chips product kunnen ontwikkelen: gecoate vis van Marine Harvest Sterk, door onze collega’s in Brugge verpakt samen met ovenfrites en een lekker sausje, in één consumentenverpakking.

Een treffend voorbeeld van de samenwerking die binnen Marine Harvest mogelijk is tussen zusterbedrijven met verschillende competenties en specialismen, met als resultaat nieuwe, aantrekkelijke producten voor onze klanten en consumenten.

Na een testmarkt eind 2017 werd begin januari een Fish & Chips product nationaal gelanceerd in 550 supermarkten van een bekende Noorse retailer. Dit is een tweepersoons portie van 500g: 250g frites en twee gepaneerde Alaska pollakfilets van Marine Harvest Sterk. De eerste verkoopresultaten zijn uitstekend en in februari zullen deze nog een boost krijgen door een nationale promotiecampagne.

In februari doet een van de grootste Duitse retailorganisaties een nationale promotie in meer dan 4.000 supermarkten met een éénpersoons portie Fish & Chips die bestaat uit 180g frites, 120g gepaneerde Alaska pollakstrips (dezelfde grondstof als onze Home-style kibbeling, echter met een krokante paneer in plaats van een bloemcoating) en een zakje remouladesaus à 50g.

Smaakt dit naar ‘meer’? Neem contact op met product manager Frederik Lambrecht (zie kader rechtsboven) of stuur ons uw vragen via het contactformulier.

Mowi Group heeft activiteiten over de hele wereld.

swap_vertical_circle